Wikia

FerplastFuratKDTowerInrichting

Ingerichte Furat Tower van Ilona

De Ferplast Furat KD Tower is een zelfgemaakte Tower van twee Ferplast Furat (KD) kooien. De kooi heeft dezelfde breedte- en dieptematen als de Furat, namelijk? 79 x 48? cm respectievelijk. De totale hoogte van de kooi is zo'n 130 cm, omdat de hoogte van de tweede onderbak in de kooi valt is de totale hoogte niet gelijk aan twee keer de hoogte van de Furat (2x70cm).

OpbouwEdit

Deze kooi kun je op twee manieren bouwen: met een onderbak met gat er tussen of zonder en met de tralies van beide delen aan elkaar verbonden met de hoekprofielen.

Furat Tower met onderbak er tussenEdit

Een Tower maken van twee Furat kooien met de tweede onderbak tussen de twee kooidelen is relatief eenvoudig en lijkt erg op het systeem van de Ferplast Furet Tower.

Het enige wat je hoeft te doen is een gat in de bodem van de onderbak van de bovenste kooi te maken en? het dakpaneel van de onderste kooi te verwijderen. Je zet dan simpelweg de bovenste kooi met gat in de onderbak op de onderste kooi zonder dakpaneel en je hebt een Furat Tower.

In principe kun je zo ook twee Furat kooien stapelen zonder gat in een van de onderbakken, maar de onderste kooi mist dan wel wat ruimte in de hoogte. Voor permanent gebruik kun je de twee kooien dan beter apart op elkaar stapelen (bovenste kooi op het dakpaneel van de onderste).

Furat Tower zonder onderbak er tussenEdit

Het is ook mogelijk om van twee Furats een voliere-achtige kooi te maken door de onderbak van de bovenste kooi weg te laten. Om de twee kooien stabiel aan elkaar de verbinden kun je de vier hoekprofielen van 1 kooi door midden zagen en de twee traliekooien als volgt verbinden: onderaan een half hoekprofiel, dan een heel hoekprofiel, en bovenaan weer een half hoekprofiel. Zo komen de hele hoekprofielen over het stuk te liggen waar de twee traliedelen op elkaar staan. De kooi is waarschijnlijk wel minder stabiel dan bij de onderbak-met-gat methode.

GallerijEdit